“Kusini”

Jag stod i köket och skar lite grönsaker igår när Principessa plötsligt kommer in.
– Skall vi ha kusini? frågar hon.
– Kusini? frågar jag förbryllat tillbaka.
– Ja… den där gröna som ser ut precis som en gurka…
Det tog en halv sekund innan jag begrep att det var zucchini! Hon hade bara vänt på ljuden men “kusini” lät så kul!

Oavsett om du kallar det kusini eller zucchini så är de lätta att så själv. Inför nästa säsong föreslår jag att du kontaktar Anna på Gourmetodling & Kökshemligheter där du förutom, “kusini”frön kan köpa allt annat du behöver till din italienska örtagård. 😀

Ci vediamo…

3 commenti

Archiviato in Barn, Italien, Mat, Minghetti

3 risposte a ““Kusini”

  1. 😀 Så sött med kusini! Och tack för länken, vi har många sorters “kusini” 😉

  2. Hahaha jag laddade ner katalogen så det finns kanske risk att jag börjar handla till våren 😀

Lascia un commento