Laguna ghiacciata – Venedig under nollpunkten

Det var inte bara vintern 1929 som var kall i Venedig. 1985 fryste lagunen till och nu i dagarna har det hänt igen.

I delar av lagunen ligger nu isen och jag fick precis reda på att snön börjat falla.
Fiocchi di neve in tutto il Veneto! Här i Sverige börjar kylan verkligen irritera mig och det känns som om själva skelettet är nerkylt. Man fryser inifrån och ut. Hur kan man göra det? Om min kropp håller 37 grader… hur kan då skelettet vara kallare? Jag får nog googla det…

Mi manca la primavera… jag tror inte att jag skapades för kyla…

I väntan på varmare tider kan man ju sysselsätta sig med att måla om i lilla Principessas rum. Där är det varmt och gott i alla fall. 😎 Får väl bege mig till Caparol och handla så att jag kommer igång… någon gång.

Ci vediamo…

3 commenti

Archiviato in Minghetti, Väder, Venedig

3 risposte a “Laguna ghiacciata – Venedig under nollpunkten

  1. Peter Holgersson

    Hej.
    Underbart att hitta en blogg skriven av en grappa älskare !
    Jag skall arrangera en “utbildande” provning den 25/2 och (är sent ute, men vill gärna inte plocka från den privata samlingen) skulle behöva lite tips. Jag tänker mig lite stilistiska grappor hantverk/industri/lagrad/icke lagrad/söta/eldiga. (beställnings sortimentet) Tror du förstår. =)
    Tack på förhand // Peter Holgersson

  2. Hej. Kul att du också gillar grappa!
    Mina favoriter kommer från Beccaris och Francolis destillerier och jag är ganska övertygad om att de finns i beställningssortimentet. Lycka till! 😀

Rispondi

