Io sono un retronaut…

Jag har alltid varit fascinerad av gamla saker och ju äldre jag blir desto mer fascinerad blir jag.

Trattgrammofoner med sprakande stenkakor, Chaplins och Buster Keatons stumfilmer, bakelittelefoner (utan tonval 😉 ), gamla emaljskyltar, Rai Kunimitsus klingorkarameller i glasskålar, mekaniska fickur, Beniamini Giglis röst, orientexpressen, Hokusais konstverk, gamla bilar, jättegamla bilar … ja listan kan göras lång 😀

Därför blev jag så glad när jag hittade de här gamla bilderna på staden som en gång var känd som La Serenissima…

Ci vediamo…

Lascia un commento

Archiviato in Historia, Minghetti, Minnen, Venedig

Rispondi

