Marcus Birro

Jag erkänner. Jag är kluven inför Marcus Birro. Å ena sidan skriver han tänkvärda och bra texter, älskar italiensk fotboll och skall snart gifta sig i Venedig, världens vackraste stad. Å andra sidan ventilerar han ibland idéer och åsikter som får mig att undra om människan är kapabel till rationellt tänkande.

Men det kanske är så han vill ha det.

Kulturpersonligheter tenderar ju ofta att piska upp känslor av skilda slag och kraft. Annars är det väl ingen mening med att skriva? I alla fall inte från hjärtat.

I Expressens nätupplaga skriver han:

När man blir äldre bleknar livet, ljuset sänks, veken skruvas ner i jorden. Få saker är lika spännande som första gången man var med om dem. Att resa till Venedig är dock lika omvälvande varje gång. Så fungerar goda sagor.

För stunden väljer jag att gilla Marcus Birro… även om han håller på fel lag i Serie A…

Ci vediamo…

6 commenti

Archiviato in Italien, Kändis, Minghetti, Venedig

6 risposte a “Marcus Birro

  1. Venedig – är inte det ett ställe där det är fullt med turister, folk springer runt i maskeradkostymer och en kopp kaffe kostar en förmögenhet? (lite likt Liseberg?) 🙂 / T

  2. Hahaha… din dumme hedning 😉

  3. Kan man hålla på mer rätt lag i Serie A än vad Marcus Birro gör, det frågar jag mig? 😉

    Björn!

  4. hahaha… tja du får inget medhåll från mig i alla fall 😉

    • Ha, ha…ingen fara!:-) Du håller på ett lag i “världens bästa liga”, i världens “bästa” land. DET är gott nog för mig! 🙂 Dessutom i en sport som förbrödrar. Jag fick mycket uppskattning klädd i en Roma tröja nere i Sicilien för ett par dagar sedan. Ett bevis så gott som något.

      Buon fine settimana!

      Björn.

Rispondi

