Raphael Gualazzi – Follia d’amore

Sedan min dotter Principessa blev så gammal att Eurovision Song Contest blev intressant har jag mer eller mindre ofrivilligt blivit tvingad att lyssna på en hel del musik som jag önskar att jag slapp lyssna på överhuvudtaget.

Principessa försöker vinna över mig genom att konstant spela de olika låtarna, och när hon inte spelar dem så sjunger eller nynnar hon på dem. Jag blir inte direkt övertygad om deras förträfflighet. 😉

Men principessa ger mig inget val. Lördag kväll är det Melodifestival. Så det så. (Och vem är väl jag att säga emot min lilla Principessa 😉 )

Ett bidrag kommer jag i alla fall att se fram emot, Raphael Gualazzi’s Follia d’amore (hoppas han sjunger på italienska)… resten av tiden får jag väl dagdrömma bort 😉

Buon weekend!

Läs mer: AB, DN, GP, SvD

Lascia un commento

Archiviato in Italien, Minghetti, Musik

Rispondi

