Sta per arrivare Aperol Spritz!

Nu kommer den varma tiden när man bara längtar efter en Aperol Spritz! I Sverige finns Aperol i Systembolagets beställningssortiment så tänk på att det kan ta någon vecka innan du har fått hem den.

Jag har skrivit om drinken Aperol Spritz tidigare men drar den snabbt här: Den består av mycket is, cinzano riserva, aperol och lite sodavatten. Och den toppas med en liten skiva apelsin.

I februari lanserades den färdigblandade Aperol Spritz som säkert kan vara bra att ha på resan. Jag har inte smakat den själv men har svårt att tro att den inte skulle vara god! 😎 Jag har skickat en fråga till Nigab som är agent för Aperol om de kommer att ta in Aperol Spritz i Sverige. Jag återkommer med deras svar. 😀

Om ni, liksom jag, gillar att peta med drinken själv så kommer här en liten demo hur man gör en riktig Aperol Spritz!

Ci vediamo…

2 commenti

Archiviato in Dryck, Italien, Minghetti

2 risposte a “Sta per arrivare Aperol Spritz!

  1. Denna drink har jag missat. Låter som en given sommarhit 😎

  2. Ojojoj… det finns ingen drink som den här! 😀

Rispondi

