Amore amore amore…

Så har då 14 februari, Alla Hjärtans Dag, passerat med allt vad det innebär av kommers och inskick till tidningar m.m. Själv är jag inte mycket för det här med Alla Hjärtans Dag. Om man nu är så förstoppad så att man behöver en speciell dag för att uttrycka sin kärlek till sin fru så hjälper nog inte en bukett blommor.

Det är ju i vardagen allt händer (eller bör hända). Vi tillhör inte världens mest romantiska par men jag tycker ändå det är kul att ge blommor eller skriva någon lapp ibland och Buonasera säger att det är snarare blommorna hon får “oförberedd” under årets andra dagar som betyder något. De gångerna ger jag ju för att jag vill ge… inte för att det är en speciell dag i almanackan.

Detta sagt föll jag själv för trycket igår och köpte choklad från Åre Chokladfabrik till Buonasera. Fantastiskt gott! (Jag fick smaka 😉 )

Ci vediamo…

2 commenti

Archiviato in Högtid, Känslor, Kärlek, Minghetti

2 risposte a “Amore amore amore…

  1. Finns det något bättre än handgjord choklad! 🙂 Måste testa Åre så snart jag ser den!

  2. Jag hittade den på Kahls kaffe här i Göteborg.

Rispondi

