Beautiful Blogger Award

Jag har fått en Beautiful Blogger Award av Anna på Gourmetodling och kökshemligheter. Tusen tack Anna! 😀

Jag skall i ärlighetens namn säga att jag inte vet speciellt mycket om detta pris men såhär skall man tydligen göra:

– kopiera in award-bilden i bloggen för att visa att ni fått den
– tacka och länka till den som nominerade en
– nominera sju andra bloggare och länka till dem
– berätta sju intressanta saker om sig själv

Och här är mina nomineringar, utan inbördes rangordning.
Gourmetodling och Kökshemligheter – Låt Annas passion för italienska grönsaker/örter m.m. smitta av sig! Dagligt besök är ett måste!
Alloggi Barbaria – Dröm dig bort med Faustos underbara bilder och texter om/från Venedig!
Mais Oui – Ditt och datt från en go gôteborgska och en go vän!
Sophie [mi trovate qui] – Sophie ger dig en del av sitt italienska vardagsliv och låter oss drömmare få drömma på!
Lucullian Delights – Ilvas mat- och fotoblogg är en fröjd för både öga och gom! Jag blir hungrig bara jag tänker på det!
Vespamore – Mikael Dunkers blogg om sin stora passion, vespan!
Bloggfrossa – Mikebike… vad mer kan jag säga? 😀

Och så var det sju saker om mig själv… som dessutom skall vara intressanta…

1. Jag var fram till ca 22 års ålder fanatiskt intresserad av Japan.
2. Från ca 22 års ålder (då jag träffade min fru) och fram till idag är jag fanatiskt intresserad av Italien/Venedig (och fortfarande Japan) 😉
3. Jag är nog hyggligt språkbegåvad och var en gång i tiden mer eller mindre flytande på japanska.
4. Jag har 5:te dan i det japanska kampsystemet Taijutsu.
5. Jag älskar mat, speciellt italiensk och japansk, och kan sitta i timmar och läsa om det. Är dock ingen direkt matlagare…
6.  Drömmer varje dag om ett liv i Italien fast jag har ett oförskämt bra liv i Sverige. 😎
7.  Skulle kunna tänka mig att skriva en bok någon gång…

Ci vediamo…

2 commenti

Archiviato in Blogg, Minghetti

2 risposte a “Beautiful Blogger Award

  1. 😎 Tack Magnus!! Skulle in och korrigera inlägget och råkade ta bort posten om beautiful blog award och kunde inte få det tillbaka! :o/ ska se vad jag kan göra!

  2. Hahaha… jag såg att det strulade till sig. Skönt att det gick att lösa. 😎

Rispondi

