En bok kanske?

Andra veckan på semestern och vädret börjar visa sitt rätta jag. När det gäller väder är jag typiskt svensk och tror givetvis att efter den senaste tidens underbara väder så kommer vi nu att få 15 grader och regn. Jag vet… jag är en pessirealist när det gäller svenskarnas mesta samtalsämne, men vad annat kan man vara?

Svärmor snackade med sin kusin i Venedig för några dagar sedan och då var det 39 grader och rackarns så fuktigt… Det hade inte gjort mig ett dugg… När jag bodde i Japan hade vi 45 grader och 100% luftfuktighet och det funkade kanon.

Nä, man kanske skulle ta och göra slag i saken och skriva en bok. Jag har alltid varit sugen på det och hur svårt kan det vara? 😉

Jag har dessutom kommit in på en distanskurs i italienska till hösten. Sedan skall vi bygga ut huset också… Jag kanske skulle ta vara på det tråkiga vädret och faktiskt inte göra något alls… fast det låter så tråkigt…

Ett tips när vädret blir lite varmare är att svänga ihop en god Aperol Spritz som jag skrev om förra året. Perfekt för ljumma sommarkvällar när du sitter och lyssnar på Marco Masini.

Ci vediamo…

2 commenti

Archiviato in Bok, Italienska, Minghetti, Språk, Venedig

2 risposte a “En bok kanske?

  1. Ja hur svårt kan det vara 😉

    39 grader låter liiite väl mycket. Har varit i Bologna när det var typ 36 grader och det var svettigt värre men då skulle jag ju svalkat mig med Aperol Spritz ju 😀

    Låter förresten jättekul med distanskursen i höst. Något för mig också som behöver bättra på min italienska 😉

  2. Jag lovar att hålla dig uppdaterad om hur italienskan går. 😎

Rispondi

