Innamorati a Venezia

Idag skriver Fausto på Alloggi Barbaria-bloggen om kärleken i Venedig, Innamorati a Venezia. Jag och Buonasera var så sju-in-i-helvetes romantiska att vi faktiskt förlovade oss där, på Rialto-bron, i gassande sol i juli 1995.

Det var mitt första besök i staden och jag var helt betagen (inte bara i Buonasera 😉 ). Jag kommer ihåg att vi besökte hennes morfars syster i centrala Venedig. Hela lägenheten var fylld med antikviteter och jag vågade inte sätta mig på en stol utan att fråga om lov först. Hemska tanke om den här fumliga skåningen hade suttit i sönder den! Det sköna var att trots att sakerna var gamla och i vissa fall dyrbara så användes de dagligen ändå. Buonasera och Cognato har flera gånger berättat om morfars systers gamla lägenhet, den hon hade innan jag kom in i bilden. Det var tydligen en jättevåning i Cannaregio, fylld med ännu mer prylar!

Själv behöver jag inte så mycket prylar… jag behöver bara en våning i Venedig. 😉

Ci vediamo…

Rialtobron i Venedig

2 commenti

Archiviato in Känslor, Kärlek, Minghetti, Vardagsliv, Venedig

2 risposte a “Innamorati a Venezia

  1. Nä och det kan väl inte vara så mycket begärt 😉 Hit med en våning till mig också! 😀

  2. Och inte behöver det väl kosta så mycket heller? 😉

Rispondi

