Student på nytt?

Jaha, så har man ansökt om att bli student på gamla dar… Umeå universitet har en distanskurs i italienska (15 p halvfart) som jag anmält mig till. Undrar just om jag kommer in… och om jag kommer att ha tid… och om jag blir en fena på italienska… så att jag kan lära mig venetianska… någon gång… kanske…

Jag lyssnar på italiensk radio varje dag på jobbet, jag försöker att läsa online-tidningar på italienska… och nu en distanskurs… något ska väl fastna. 😉

Så mycket skoj och så lite tid…

Buone vacanze!

2 commenti

Archiviato in Italien, Minghetti, Språk

2 risposte a “Student på nytt?

  1. E

    Ett tips, Högskolan Dalarna har också distans och de är mycket bättre, bättre struktur, lärarna är väldigt bra och det känns som om man verkligen lär sig något. Men Umeå är bra de också! Jag har läst vid båda.. både Umeå och Dalarna.

  2. Tack för tipset. Det får jag kolla upp. 😀 Glad påsk!

Rispondi

