And there was light

Från den 20 mars till den 15 augusti kommer Eriksbergshallen i Göteborg att hysa utställningen And there was light. Det är första gången utanför Italien som verk av renässanskonstnärerna Michelangelo, Leonardo da Vinci och Rafael visas upp samtidigt.

Utställningen är värd miljarder och jag har svårt att tänka mig att man får fler sådana här chanser under sin livstid. Jag kommer i alla fall att gå dit och kommer att försöka locka med Buonasera och Principessa. En nyupptäckt målning av da Vinci (värderad till 100 miljoner pund) kommer att ställas ut. Den heter La Bella Principessa men da Vinci får ursäkta; han är inte i närheten av min och Buonaseras egna La Bella Principessa. 😉

Läs mer om utställningen på hemsidan.

Ci vediamo…

5 commenti

Archiviato in Italien, Konst, Minghetti

5 risposte a “And there was light

  1. Daniel

    Riktigt cool! Den där utställningen ska besökas!

  2. Ja den utställningen bör man inte missa!

  3. A-K

    Den utställningen väckte mitt intresse helt nyligen, men det hade jag lyckats förtränga så tack för påminnelsen!

  4. Det var så lite så. 😀

  5. Pingback: 54 Biennale d’Arte di Venezia |

Rispondi

