Venexian Wannabe

I kommentarerna till förra inlägget blev jag kallad för Venexian Wannabe av Cognato (med glimten i ögat). Vad kan man säga om det mer än guilty as charged, your Honour! 😀

Jag menar, hur kan en människa vid sina sinnens fulla bruk, inte vilja leva i denna underbara stad. Titta bara på bilderna! Ja, jag vet att jag tjatar om denna stad och ja, jag vet att jag är 100% skåning och inget annat.

Men jag tänkte någon gång i mitt liv få anledning att komponera min egen lilla version av Stings An Englishman in New York. Den skall heta Un Scanese in Venexia (om nu ordet skåning på venetianska heter scanese 😉 )

Nu måste ni väl förstå? 😉

Buon fine settimana a tutti!

3 commenti

Archiviato in Minghetti, Venedig

3 risposte a “Venexian Wannabe

  1. Ja, nog är det en alldeles underbar stad. Är nyligen hemkommen därifrån och längtan åter är minst sagt stor, för att inte säga enorm ;o)

  2. Daniel

    Har förstått hela tiden, ända sedan mitt första besök i denna underbara stad…

  3. En stad med verklig patina!

Rispondi

