Addio 2009! Benvenuto 2010!

Så var då 2009 mer eller mindre till ända. Jag har fortfarande inte lärt mig italienska, jag har fortfarande inte tränat mer, jag har fortfarande inte skrivit någon bok eller avancerat i karriären. Inte heller har jag skrapat ihop pengar till en lägenhet i Venedig eller ett grappadestilleri i Veneto.

Men det spelar egentligen ingen roll. 2009 som skulle vara en ekonomisk katastrof passerade i vårt lilla hem utan några större problem. Både Buonasera och jag har jobb som vi trivs med och Principessa började i skolan som hon tycker är jättekul. Vi klarade oss från allvarligare sjukdomar, huset har inte fallit i bitar och vi har ätit gott, druckit gott och umgåtts med familj och vänner.

Vad mer kan man begära? 😀

Jag är inte mycket för att skåda in i framtiden, men två saker vet jag inför 2010. Buonaseras syster gifter sig i Spanien (skall bli riktigt kul!) och jag skall återgå till att bli blodgivare (11 år sedan sist). I övrigt hoppas jag bara att 2010 bjuder på lika god mat, dryck och umgänge som 2009. Jag kommer troligen inte att ha lärt mig italienska i december nästa år, men jag har förhoppningsvis lärt mig mer än jag kan idag. Träningen kommer säkert att ligga på samma nivå och boken ligger kvar i min mentala byrålåda. Jobbet kommer säkerligen att rulla på och Venedig/Veneto-äventyrens dagdrömmeri kommer liksom tidigare år att öka i takt med att höstens och vinterns regn och rusk drar in över landet.

Och jag kommer som vanligt att sitta under min korkek och lukta på kaffet…

Felice anno nuovo e tantissimi auguri!

4 commenti

Archiviato in Familj, Minghetti, Vänner

4 risposte a “Addio 2009! Benvenuto 2010!

  1. Låter som du har haft ett hyfsat år trots allt… 😉 . Kram och gott nytt år på dig! Hasta proxima año, guapo!

    (skall ev. vara ett o i slutet på proxima… men som sagt.. vi måste ju ha något att lära under 2010 också.. hihi)

  2. Detsamma till dig! Och hälsa frere och de andra! 😀 Nästa år talar vi flytande spanska/italienska/franska eller hur? 😀

Rispondi

