Buongiorno Italia

buongiornoitaliaJag har länge haft en lärobok i italienska som jag tänkt att jag skulle plugga in. Boken heter Buongiorno Italia och tillhör UR’s italienska språkkurs. Problemet har länge varit när jag skulle ta mig tid att läsa den, men nu har jag kommit på en briljant idé!

Eftersom vi män inte kan gå på toaletten för att utföra nummer 2 utan att ha något att läsa är boken numera placerad på armslängds avstånd (från sittande position) i badrummet. Nu kommer jag att lära mig italienska på nolltid! Man borde ju få nobelpriset… 😀

Ci vediamo…

5 commenti

Archiviato in Bok, Italienska, Minghetti

5 risposte a “Buongiorno Italia

  1. Daniel

    Också en tanke… Jag har en plan om att överföra det hela på min dotter, 9 månader. Samtidigt lära mig språket och göra henne tvåspråkig från start. Är det en realistisk idé tror du? 😀

  2. Självklart! Vi får fråga Stefano hur man säger dada på italienska. Man får börja från början 😉

  3. Konstapeln

    Inte dum idé alls…..jag skulle vilja lära mig spela piano och med tanke på all den tid man spenderar där ute…..hm ja ska bara lobba lite hemma om ett piano….

  4. Tur att du inte ville spela trummor 😉 Fast du kan ju alltid ta upp ditt saxofonspelande igen 😀

  5. Stefano

    Tromba di culo, Sanita di corpo

Rispondi

