Viviamo in un mondo strano

Om jag hade sagt lika mycket dumheter om kvinnor som Gudrun Schyman säger om män (t.ex. den avslutande “klämmen” i denna debattartikel) så hade jag verkligen varit usel, ynklig och stämplad som en ouppfostrad kvinnohatare. Men Gudrun får betalt av skattebetalarna för att sprida sitt hetsiga budskap. Jag är antagligen bara en mullig mansgirs som inte själv förstår hur mycket jag trycker ner kvinnor. Min fru måste vara hemskt nertryckt av mig och dessutom bidrar jag tydligen enligt artikeln som man till att så många kör rattfulla.

Dumheterna antar nya höjder och jag hoppas inte hon är en representant för dagens feminister (för deras egen skull). Jag säger som Paolo Roberto: “Jag är militant motståndare till feminism. Däremot är jag en militant jämställdhetsivrare.” 

Under tiden som jag sitter här och gnäller så får en sådan som Gudrun plats i etern med sin dynga… viviamo in un mondo strano…

Ci vediamo…

2 commenti

Archiviato in Dryck, Minghetti, Politik, Samhälle

2 risposte a “Viviamo in un mondo strano

  1. marie

    Snälla, ta henne inte som representant för dagens feminister. Det är synd och skam att det ordet har blivit så pass förorenat att vettiga människor inte kan få sin röst hörd längre ifall de känns vid det. Riktiga feminister inser att könsnormer och hierarkier drabbar män i samma utsträckning som kvinnor, och att vi bevisligen bara skadar vår sak genom att stirra sig blind på sina syndabockar

    Jag ber dig ödmjukast om att inte låta denna kvinna göra dig allergisk mot feminismen och dess terminoligi. Patriarkatet är en verklig skevhet, men det kan absolut hanteras utan att peka finger.

    /marie

  2. Äntligen ett vettig röst! Tack! 😀

Rispondi

