Una distrazione fatale

Jag har aldrig fattat grejen med Facebook. Jag gick med en gång för länge sedan för att folk i min närhet sade att “det var jättekul” men jag kan ärligt säga att de hade fel. Det är inte jättekul. Det är faktiskt jättetråkigt. 

Jättetråkigt var det även för en 26-årig inbrottstjuv i Albano Laziale i närheten av Rom som inte kunde hålla sig ifrån datorn under ett inbrott. Innan han lämnade huset med bytet loggade han in på Facebook för att lämna några meddelanden till sina kompisar. När polisen senare kom till huset visade det sig att 26-åringen glömt att logga ut och polisen kunde därför lätt spåra honom. Tjuven blev tydligen väldigt förvånad när polisen knackade på dörren.

Ci vediamo…

Fler usla tjuvar:

2 commenti

Archiviato in Italien, Minghetti, Samhälle

2 risposte a “Una distrazione fatale

  1. Här har du en bundsförvant. Jag tycker att Facebook är supertrist och då försöker jag ändå göra ett inlägg varannan vecka..haha.. jag är nog den sämsta vän man kan ha där.

  2. Ett inlägg varannan vecka? Wow! Jag tror inte jag varit inloggad sedan i våras. Det får räcka med en blogg för min del. 🙂

Rispondi

