Abbondio

Förra veckan var jag inne på DelItalia i Göteborg och råkade då snubbla över Abbondios vintage pin-up läsk. Kombinationen italienfanatism och gubbsjuka bubblade inom mig vilket givetvis resulterade i ett inköp av fyra flaskor. Givetvis så smakade de alldeles utmärkt men det kommer kanske inte som någon överraskning 😉 . Min käre Cognato sade en gång att det inte går att bli överdrivet italienfrälst och jag tror honom 😀 . Alltså, behöver ni något läskande alkoholfritt alternativ i sommar rekommenderar jag Abbondios vintage (finns i flera olika smaker) eller Sanbitter (ren för mer smak eller utblandad med mineralvatten).

Ci vediamo…

abbondio

11 commenti

Archiviato in Dryck, Italien, Minghetti

11 risposte a “Abbondio

  1. Jag var ju med… men minns inte vilka smaker du tog. Vilken var godast och kan rekommendera?
    Trevlig helg!

  2. Jag tog Pompelmo & Fragola (grapefrukt och jordgubb) och Rossa (bitter). Du känner ju mig så Rossa var ju strået vassare 😀

    Trevlig helg!

  3. Olle Jansson

    Goda eller hur.
    Jag har agenturen för Abbondio
    Vill ni köpa så hör av er.

    Olle

    • Stig Ursing

      Jag är intresserad av lite promotion saker. Främst brickan. Kan jag köpa den av dig?

    • Hej Olle,
      Jag arbetar som sommelier för en italiensk restaurang i Oslo och har förgäves försökt få tag i abbondio de senaste månaderna. Vet du om det är någon som representerar dem i Norge eller hur man egentligen får abbondio själva att svara i telefon?

      Mvh Jessica Senning
      Trattoria Popolare

    • Andres

      Hej Olle. Jag är blivande barchef för Nobis nya satsning i Stockholm, en pizzeria i världsklass. Jag drack dom här i Rom när jag var där förra sommaren och vill gärna få in dom i vår bar. Maila mig så köper jag. 🙂

  4. Får jag ett bra pris då? 😉

  5. Olle Jansson

    Självklart!

Rispondi

