Så har man badat…

Jag, Buonasera, Principessa samt svärföräldrarna var nere vid havet igår. “Pappa skall bada med mig”, ropade principessa och vad gör man då? Jo, man tar vackert på sig sina badbrallor och hoppar i. Förra året badade jag i Sverige för första gången sedan 1995. Igår badade svärfar i Sverige för första gången sedan 1982. Jag trodde hans hjärta skulle stanna. “Om detta hade varit skönt hade jag haft samma temperatur i badkaret,” sade han. Det är en vis man, min svärfar. Det var svinkallt. Jag fick samma huvudvärk som man får när man äter glass. Idag skall vi ner till havet igen. Principessa kommer att med ett skratt säga “bada” och jag kommer att leende hoppa i. Hjärtat är varmt men resten av kroppen är insvept i permafrost. På lördag åker svärföräldrarna till Italien men i år har vi bestämt oss för att stanna hemma. På måndag är min första semesterdag. Då badar svärfar i badkarsvarmt vatten i havet i Lido di Jesolo. Jag vinterbadar i vaken med Buonasera och min lilla Principessa. Det är kallt, men hjärtat är varmt…

Ci vediamo…

Lascia un commento

Archiviato in Familj, Italien, Minghetti, Vardagsliv

Rispondi

