Un buon gelato

Jag måste vara allvarligt störd. Vilken normal skåning skulle till hundra procent välja italienskt öl framför tyskt, italiensk mat framför fransk, italiensk film framför amerikansk, italiensk radio framför svensk, italiensk fotboll framför spansk, italiensk semester framför grekisk eller italienska språket framför skånska? Jag får nog börja definiera normalläget utifrån mig själv. Jag är normal och alla som inte har fattat det här med italien är onormala 😉

Därför sitter jag här på lunchen och dricker min Sanbitter och drömmer om gelato… inte glass… bara gelato…

Ci vediamo…

gelato

10 commenti

Archiviato in Glass, Italien, Känslor, Minghetti

10 risposte a “Un buon gelato

  1. classe

    Från min horisont är du mycket normal.
    dom andra , ja dom har bara inte förstått än.

    Fast ölen nja lite blaskig men när jag var i italien sist tyckte jag om en sort med en gubbe med hatt på framsidan birra m någonting kanske du vet?

    gelato mmm molto bene

  2. Birra Moretti! Deras Doppio Malto är sagolik 🙂

    http://www.mondobirra.org/moretti.htm

  3. Konstapeln

    Maten, semester, ölen (gränslinje), radio och film må så vara men språket, där sprack det….

  4. classe

    Birra moretti den var det. tack

    ja tänk om man behärskade språket bättre.

  5. Maisoui: Japp och skadan blir bara värre med tiden. 😀

    Konstapeln: Jag anade att språket skulle vara det värsta. 😉

    Classe: Testa Doppio Malto nästa gång du är i Italien. Den är stark men väldigt god. 😀

  6. Leena

    Håller fullständigt med! jag är oxå en obotlig italien fan! Helt partisk-i alla lägen å inom alla områden! Viva l’Italia!

  7. classe

    På måndag kommer en njutningsstund i form av montalbano.

    Bra för språket vimlar ju inte av italienska tv filmer i svedala.

  8. Jag kan även rekommendera böckerna! Finns att köpa via bl a Bokus. 😀

  9. BL

    Ååå vad jag längtar efter… Birra Peroni och förstås riktig “glass”

Lascia un commento