Tänk om jag hade 73 miljoner

Tänk om jag hade 73 miljoner kronor! Då skulle jag köpt den drygt 50 år gamla Ferrari 250 Testarossa som RM Auctions nu skall auktionera ut. Ferrari var ju dock ett av endast åtta bilmärken som ökade under 2008. De andra var Maserati, Jaguar, Fiat, Cadillac, Mini och… Seat! Min begagnade Seat som jag köpte 2002 för 42.000 riksdaler känns trygg om det bilmärket faktiskt hör till de som ökade under förra året. Hade jag haft 73 miljoner kronor skulle jag köpt 1738 begagnade Seat istället, trots att de inte är italienska… de skulle nog räckt ett tag… och så är nog försäkringen billigare… å andra sidan skulle jag kunna köpa 700 st Fiat 500… tål att tänkas på…

Fridens…

(AB)

Lascia un commento

Archiviato in Bil, Italien, Minghetti

Rispondi

