La vita è bella

2008 är historia och trots att jag började 2009 med en makalös-sju-ända-in-i-djävulengrym kräksjuka så är jag obotlig optimist (oftast) och tror att just detta året kommer att bli det bästa hittills i mitt och min familjs liv! Bara en sådan enkel sak som att dagarna blir längre och längre kan ju få den mest nerdeppade att börja dansa jigg.

Utmanad har jag också blivit. Av Maisoui. Jag skall tydligen bekänna vad jag gör och inte gör för vår miljö. Hm, här kommer den lilla listan.

De tre bästa sakerna
1. Pantar flaskor och burkar
2. Sopsorterar (till viss del)
3. Slänger sällan mat utan lyckas oftast använda (äta) allt.

De tre sämsta sakerna
1. Kör gärna bil, och gärna till Italien (själavård)
2. Sopsorterar inte allt (erkänner att det till 90% är pga att det är så tråkigt)
3. Köper San Pellegrino mineralvatten (kommer nog inte att sluta för det är gott och flaskan är fräck)

Tre saker vi kan förbättra
1. Köpa mer ekologiskt
2. Köpa mer lokalt odlade produkter
3. Bygga ut kollektivtrafiken så att den funkar bättre

2009 tror jag att jag skall anamma lite slow living faktiskt. Njuta lite mer av kaffet, umgänget, familjen, maten, grappan… 2009 blir nog helt okej 😉

Fridens…

2 commenti

Archiviato in Minghetti, Utmaning, Vardagsliv

2 risposte a “La vita è bella

  1. 2009 tror jag att jag skall anamma lite slow living faktiskt. Njuta lite mer av kaffet, umgänget, familjen, maten, grappan… 2009 blir nog helt okej …. haha.. riktigt kul faktiskt. Så du skall göra det är till skillnad från tidigare år?????? Gottegris 🙂

Rispondi

