Hard Rock Café i Venedig

Den 18 december slår portarna upp för Hard Rock Café i Venedig. Den kommer att ligga i närheten av Piazza San Marco och är den minsta Hard Rock Café i Europa med sina 360 kvadratmeter. Enligt hemsidan kommer menyn att bestå av “mouth-watering American classics”… och till det skall man dricka en vattnig caffè americano också eller? Brrrrr! Bäva månde La Serenissima… Jaja… Hard Rock i Venedig lär ju få sina kunder i vilket fall som helst. Men jag kommer inte att vara en av dem. Jag söker mig hellre till bakgatornas små trattorior (böjer man ordet så på svenska?) där man kan få en riktig “caffè” och äta riktig mat.

Ha en trevlig helg!

5 commenti

Archiviato in Dryck, Italien, Kaffe, Mat, Minghetti, Venedig

5 risposte a “Hard Rock Café i Venedig

  1. Jag är av samma åsikt. Sedan måste jag erkänna att jag en gång jobbade på ett Hard Rock Café – nämligen bestämt det på Via Veneto i Rom (jag var i stort behov av pengar). Det blev en av mina kortaste arbetsupplevelser. Hemskt ställe.

    Och precis som du säger – konstigt nog får dessa ställen sina kunder ändå. Tänk att åka över halva jordkotet bara för att gå in på Hard Rock och äta en likadan burgare som hemma. Supertrist.

  2. dorine

    Haa jag är ett Hard Rock Café-fan :p

  3. Man kan njuta av det genuina och ibland känna en längtan till en hamburgare på Hard Rock. Det går faktiskt att göra båda sakerna. När vi tex har vandrat runt på alla goa ställen i Barcelona så kan det vara härligt att gå in på Hard Rock och höra hög musik käka en go hamburgare och ta en superstor smarrig efterrätt. Hur gott som helst.
    P.S De har fler saker än hamburgare på menyn. D.S

  4. curieux

    Måste som vanligt hålla med Maisoui. Riktigt gott att trycka i sig en go hamburgare emellanåt, var i världen man än är….

Rispondi

