Pengar, pengar, pengar… och musik

Varför är man inte blåblodig? UD har begärt extra pengar av staten (skattebetalarna) för ett eventuellt bröllop nästa år. När jag gifte mig så var jag student och eftersom jag tog studielån så var ju staten min arbetsgivare också. Jag kanske kunde begärt extra pengar för mitt bröllop? Om jag släkforskar lite så kan jag säkert också visa att jag är släkting med en gammal invandrad soldat (om det nu är det som krävs). Eller så kanske jag är släkting till något utomäktenskapligt barn framavlat av någon skånsk greve på 1700-talet… Eller 1600-talet… och då kanske jag tillhör det danska kungahuset… också… dubbeladlig… Var ansöker jag om apanage? (DN, SvD)

Fridens…

3 commenti

Archiviato in Högtid, Minghetti, Musik, Opera

3 risposte a “Pengar, pengar, pengar… och musik

  1. Trist läge… Håller med – jag störde mig väldigt på när Mary och prins Fredik av Danmark gifte sig. Då var där en asfalterad väg som inte var stabil nog för häst och vagn så kommunen gjorde vid gatan för deras bröllopsturs skull. Det kostade mer än att rusta upp tre dagis i Köpenhamn. De är ganska skabbiga vill jag lova… Prioritering säger jag bara..

Rispondi

