Mimartister och Vatikanguider

Jag avskyr verkligen mimartister. Det är inte kul att titta på och det är inte kul att göra (jodå, jag har testat). Det är obeskrivbart tråkigt. Däremot uppskattar jag folk som är duktiga på det de gör och Marcel Marceau var en väldigt duktig pantomimiker. En tyst applåd till mannen och hans konstart… och jag hoppas jag aldrig mer behöver se några mimare igen…

Att vara först på någonting tycker jag är riktigt häftigt. Solveig Nolheim Piacentini är den förste skandinav som lyckats bli guide i Vatikanen. Det är tydligen hårda moraliska och religiösa krav för detta och år 2007 får man väl ändå säga: Hatten av till alla som lyckas! Det kanske inte går att jämföra med de första stegen på månen eller botemedlet mot cancer, men jag tycker ändå det är kul att hon lyckades!

Idag har jag ont i halsen och huvudet och så fryser jag. Bara så ni vet… det är lite synd om mig… kaffe är absolut det viktigaste på jobbet… efter trevliga arbetskamrater, rena toaletter, bra lön, utvecklande arbetsuppgifter m.m. Jag tror jag skall ta en kopp och mingla lite…

Fridens…

2 commenti

Archiviato in Italien, Kaffe, Kändis, Minghetti, Religion, Rom

2 risposte a “Mimartister och Vatikanguider

  1. Pá jobbet slipper du mimartister – finns bara goa arbetskamrater 🙂 Snart ses vi igen. Nu kallar “Irishen”…. hasta luego…

Rispondi

