Semesterklädd

Jag är inte känd för att vara en kläddsnobb, det kan nog många som känner mig intyga, men varför måste man se ut som en slusk när man åker på semester? Ofta ser man folk gå inne i städer med bar överkropp, sunkiga byxor och med attityden att lokalbefolkningen skall vara j-ligt glad över att jag vill komma hit och spendera mina pengar. Attityden kanske inte hänger ihop med klädseln men jag tycker bara att det är lite märkligt. Jag skulle vilja se någon gå klädd så i världens första sjustjärninga (!) hotell, Town House Galleria i Milano. Man behöver inte ha en flådig kostym på sig; det är inte det jag menar. Men kan man inte dra på sig en enkel tröja? Är det verkligen så varmt att en tunn t-shirt gör att man dör av värmeslag? I Venedig har man tröttnat på detta och låter nu vakter gå runt och stoppa turister som går utan tröja på Piazza San Marco. Ett välkommet initiativ!

Fridens…

maschera.jpg

2 commenti

Archiviato in Italien, Minghetti, Resa, Venedig

2 risposte a “Semesterklädd

  1. Mera stil till folket 🙂

Rispondi

