En matälskare…

solens_mat.jpgJag har alltid gillat Bo Hagströms program Solens mat. Vilket fantastiskt liv: Att få betalt för att åka runt och smaka på god mat… i Italien… Jag köpte även hans bok Solens mat och lyssna bara på texten på baksidan:

“Jag reser i smakernas och dofternas värld. Här heter vägarna vin, olivolja, ost, skinka och bröd. Mina monument är fåraherdar, vinbönder, olivplockare och en gammal mamma i köket. Och souvenirerna jag bär med mig hem är doftminnen och smakupplevelser i både tid och rum; här finns människornas historia, och här finns alla platsers innersta väsen, geografin och klimatet. På mina resor är det maten som guidar, maten som bär traditioner och identitet, maten som är språket, blodet och jorden.”

Är inte detta poesi? 🙂

Fridens…

2 commenti

Archiviato in Bok, Dryck, Italien, Mat, Minghetti

2 risposte a “En matälskare…

  1. dorine

    det Italiensker kök.. riktigt smaklig, villig att du sägar ja 😉

Rispondi

