Insikt…

italyflag.jpgJag har kommit till insikt… Jag är den typen av människa som måste “hänga upp” mitt liv på något.

Det har varit träning tidigare. Jag tränade trettio timmar i veckan som värst och det var kanske inte så smart om man inte är elitidrottare. Jag har även hängt upp mitt liv på Japan och japansk kultur. Jag älskar fortfarande det landet men är kanske inte fullt så fanatisk.

De senaste tio åren har mitt liv istället kretsat kring Italien och Venedig. Skumt kanske när man betänker att jag är 100% skåning, men till mitt försvar måste jag ändå säga att min fru är halvvenetianska så lite påverkad har man ju blivit. 😉 Jag läser allt om Italien/Venedig jag kommer över, jag äter helst italiensk/venetiansk mat och gärna mycket (tur att man har klen kroppsbyggnad), har t o m börjat följa serie a och det skulle ingen trott som kände mig tidigare. Älskar espresso, grappa och italienskt vin. Min enda sorg är att jag inte kan språket… men det kommer väl… Låter detta helskumt? Det hade jag tyckt om jag inte levt mitt i det.

Är jag den ende som hänger upp mitt liv på detta sätt?

3 commenti

Archiviato in Italien, Känslor, Kärlek, Minghetti

3 risposte a “Insikt…

  1. Njaee.. det skulle jag nog inte säga att du är, men jag är nog mer den typen som gärna vill ha saker att se fram emot hela tiden. En resa, en afterwork ja något kul hela tiden. Det värsta är när jag sitter på planet hem från tex Spanien, då går tankarna genast till nästa resa. Annars är jag mest obsessed över Paris just nu. Jag ser Paris som i ett rosa skimmer och skulle om jag vann en massa pengar – flytta direkt! Jag ser på franska serier och älskar språket. Jag som hatade mina 6 år i skolan (man är ju skum..). Det är nog helt enkelt så att man vill ha det man inte har/får. Låter det rörigt? Tja, det är det egentligen inte 😉

  2. Minghetti

    Vi är allt bra skumma båda två 😉

Rispondi

