Jag erkänner igen…

…jag är helsåld på Italien. Jag menar, hur kan man inte vara det? Underbara människor, vackra städer, grappa, vacker natur, härligt språk, gott kaffe, grappa, fantastisk matkultur, vackra kvinnor, grappa, vin… ja listan kan göras lång… Min dröm är att om 20 år sitta nere i värmen och dricka kaffe. Gärna i Venedig eller någonstans i Toscana… skall bara klara av det lilla arbetslivet först 😉

Jag vill gärna slå ett slag för två fantasiska receptsidor igen:
En recepsamling – Dittes “lilla” samling
Agio & olio – Ilvas dito

Fridens…

forza_italia.jpg

5 commenti

Archiviato in Italien, Minghetti, Recept, Vardagsliv

5 risposte a “Jag erkänner igen…

  1. ebitmanagement

    Kvinnor, vin och mat ! Det är härliga intressen. Om du har något bra Canneloni recept så publicera det gärna ! Har provat några, men dom var mindre lyckade. Åt en gång en helt fantastisk anrättning på en Italiensk restaurang i Tyskland (! ?), men aldrig återupplevt Cannelonin så efter det. Det receptet var ganska långt ifrån smalmat. Cannelonissarna (stavning ?) badade i en simmig sås av tomat, ost och fett…..
    Smaskens ! / Ha en bra dag

  2. Jag säger gärna karlar, vin och mat! Det är min melodi.. hihi!

  3. Sedär! Vi tänker likadant 🙂

  4. alex77

    Du glömde Il Divo…

  5. Minghetti

    Brrrr…. ingen höjdare du…

Rispondi

