Jag erkänner…

moka-stovetop.jpg… jag är helsåld på kaffe. 🙂 Ärligt talat, vem uppfann frystorkat kaffe? Det kan inte varit en riktig kaffeälskare iallafall. Det är ett klent klent substitut för den riktiga varan.

Vanligt bryggkaffe duger, men kan vara väldigt blaskigt om man tar för lite kaffe och väldigt beskt om man måttar för mycket. En espresso däremot (jag vet, jag vet, men jag är ju italienfrälst) smakar riktigt kaffe. Man behöver numera inte spendera alltför mycket pengar när man skaffar en egen. Är man lite osäker kan man börja med en enkel mokabryggare för ca 150 kr. Prova själv och du kommer att märka skillnaden!

4 commenti

Archiviato in Italien, Kaffe, Minghetti

4 risposte a “Jag erkänner…

  1. Herregud, här har vi jobbat ihop i så många år och så berättar du först nu att du älskar Italien och espresso!! Varför har du hållt det hemligt?

  2. Minghetti

    Jag är en sådan hemlighetsfull person… 😉

  3. alex77

    Du har dolt det riktigt illa skulle jag vilja säga…
    Din åttondelsitalienare

  4. ebitmanagement

    Kaffe är gott ! Jätte gott !

Rispondi

